Keep on moving

Idag har jag jobbat, vart inte så mkt att göra men lite emellan åt. Dagen gick ganska fort ändå. Har tänkt mkt på Hanna idag hur de går med henne å hennes syster. Jag vet precis hur de känns att se sin pappa ligga så på sjukhus och man vet ingenting å tiden går så segt å dagarna likaså, man bara väntar och väntar och väntar...

Sen efter jobbet så åkte jag hem till Bullaren och hämta lite saker som jag skulle ha och på vägen hem ringde mobilen, det var du som ringde. Jag kände hur jag började skaka när jag hörde din röst. Du lät så nära. Vi har ju inte pratat på ett tag nu och jag vet inte vad du har varit eller gjort, men tankarna har vart mkt hos dig, huvudet har velat ringa varje dag men hjärtat har satt stopp om och om igen. Du frågade hur allting var och vi småpratade lite, sen frågade du om vi skulle ses ikväll, du sa att du saknar mej jättemycket att du försöker att inte göra de men det går fan inte, du frågade om jag kände samma, jag kände att jag inte kan ljuga så jag svarade ja på den frågan. Kanske de var dumt?kanske det inte var de, men jag vet inte. Men när du frågade om vi skulle träffas så sa jag att jag inte kunde pga jag ska till tanumstrand med några kompisar, jag trodde att du skulle få klick och bli förbannad som du kunde bli då när vi var tillsammans, men du bara sa okej hoppas du får de kul och vi kan kanske ta det en annan dag? Sen innan du lade på så kom dom orden som jag inte vill höra eller som jag kanske vill höra? I love you girl. Sen lade du på. Fan jag vill inte höra dom orden, för allt blir värre och känslorna väcks mer och mer upp igen och saknaden blir för stor så att det värker i kroppen, hjärtat slår hårdare och tårarna kommer lätt. Vill jag ses en annan dag? Jag vet inte, tankarna snurrar fram och tillbaka, vågar jag ta klivet tillbaka till dej? du som gjorde mej så jävla illa! Kommer samma sak upprepas igen? eller skulle allt bli annorlunda? Det känns som jag står i valet och kvalet. Att bollen ligger i min hand. Att du bara väntar på ett svar, ett besked om hur de blir, men fan jag vet inte, som sagt tankarna går som en berg- och dalbana i huvudet på mej, kände att detta inte skulle hända just idag när jag ska ut och ha kul för nu vet jag att jag inte kan släppa tankarna på dig och på frågorna. Fan vad detta är jobbigt.

Nästan helg så ska jag åka med Ewa och Mikko upp till leksand :) Ewa ringde igår när jag passade Philip och bad mej att gå in på facebook och kolla på hennes profil och där stod det ju DANSBANDSHELG!!! Arvingarna och Drifters ska bland annat spela och de är på FREDAG och LÖRDAG!! Hon frågade om jag ville följa med och SJÄLVKLART var ju svarer JA!! Så vi har pratat om detta ganska mkt idag på jobbet, ska bli så jävla kul! Träffa massa nya folk, festa och BUGGA i massor (hoppas jag på iaf,hehe).Så på fredag morgon börjar resan upp till resan för en kanonhelg! :) Längtar redan:) och de ska bli så skönt att komma ifrån allt här hemma, andas lite ny luft och träffa massa nya folk och släppa alla tankar för ett par dagar, har vart en ganska jobbigt tid efter de med pappa och nu det som hände idag, så de ska bli superkul!!

Men nu dags att styra fötterna ut på dansgolvet på Tanumstrand!

I can almost see it
That dream I'm dreaming but
There's a voice inside my head sayin,
You'll never reach it,
Every step I'm taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
I gotta keep trying
Gotta keep my head held high

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an up-hill battle
Sometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

Bye Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0