Superhelg i Dalarna!

Ja som sagt i fredags så ringde kl 06.00, käka lite frukost packa ner de sista som skulle med sen så åkte jag till Ewa och Mikko runt 7 så jag var där runt 07.45. Och när vi packat in alla saker i deras bil så startade den inte, hehe lite roligt, så vi fick lassa över alla saker i min bil å ta den upp..
Resan gick bra, vi gjorde ett stopp i karlstad å käka Mc Donald's ;) sen i bilen knäppte jag å ewa första ölen (kl var runt 12 eller nått då tror jag ) men den dracks VÄLDIGT sakta eller ja ewa drack i alla fall upp sin, när vi kom fram i Leksand var väl halva min kvar,,haha! vi kom fram runt 3 lr 4 i Leksand och då korkade Mikko upp, klart när han kört hela vägen ;) så då träffade jag Olle och Yvonne som vi skulle bo hos (dom hade en lite timmerstuga på tomten som vi fick bo i, jättemysig. ) dom var jättetrevliga och hur lätta och fina människor som helst, :D. Så efter vi packat upp och sådär så satt vi bara på deras veranda och drack cider, öl, vin och bara hade de allmänt trevligt. Sen starta ewa grillen och lagade potatisgratäng och grillade fläskfilé med grekisk sallad :D mm supergott! Satt och tjöta lite till sen gjorde vi oss klara för att gå bort till dansbandsgalan:D det var väldigt lite folk, trodde de skulle vara mer, men iaf bugga fick jag göra iaf, med en kille som var superduktig verkligen som ewa spana in till mej, hehe tack ewa :) det var Black Jack och Drifters som spelade då. Så efter all dans så åkte vi hem runt 1 sen satt jag å ewa uppe å tjöta till 3, trevlig trevligt!

På lördag så vakna jag vid 10.30 gick upp var ju superfint väder så de var bara att slänga på sej bikiniöverdelen och shorts. Sen satt vi alla ute på verandan från 10.30, drack lite cider, käka chips, lyssna på lite musik och bara satt och hade de trevligt till runt 18 då vi gick och duchade, sen käkade vi grillad entrecoté med potatisgratäng och bearnaisesås och grekisk sallad.(Åh jävlar va färg vi fick allihopa när vi satt ute så) Sen hoppa vi i kläderna som vi skulle ha på oss när vi skulle till dansbandsarenan. Då var de Barbados och Arvingarna som spelade nere i hallen, men uppe så hade dom byggt upp en pub där höll ewa och mikko till och träffa gamla vänner osv. Jag var nere på dansgolvet men gjorde illa mej i ryggen så de blev kanske 3 danser för mej, men jag hade jättekul ändå :)

Sen imorse så gick vi upp runt 08.30, käka frukost, packa, städa sen runt 10 rulla bilen hemöver. Jag körde första biten till Filipstad, sen så gjorde vi ett stopp och då fick Mikko ta över pga jag hade så ont i min rygg. Sen blev de ju ett stopp på Mc Donald's i Karlstad.
Vi var hemma runt 4 hos Ewa och Mikko sen åkte jag och hälsa på mamma, köpte en kjol på Vero Moda sen åkte jag hem till mamma och Pålle där syrran och dom var hon hade lagat jättegod mat! Sen kom mormor,morfar min morbror och kusin. Fika med dom sen åkte jag faktiskt hem. Ögonen började bli tunga efter all bilåkande idag.

Men tack Ewa&Mikko och Yvonne&Olle för en SUPERTREVLIG helg! Den har vart helt kanon!! Det har vi inte gjort för sista gånge:)

Natti Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0