Tisdag

Idag så började dagen med att klockan ringde 08.30 så då slängde jag på mej kläder och åkte ut till ett ställe som ligger ute vid Kville typ. Där träffade jag Pära, så fick jag åka med han i skogsmaskinen en stund sen så käkade vi frukost! Haha! Prata även med Rickard när han ringde till Pära. Men det var trevligt iaf! Så fick jag säga till dom att dom skulle ha så jätteroligt uppe i Sunne som dom ska åka till imorn! Kommer sakna mina grabbar hehe, har ju umgåtts med dom stort sett varje helg sen jag lärde känna dom. Hade vart så kul att åka med upp å bugga, men kan ju tyvärr inte :(
Sen åkte jag hem och bytte kläder å sminka mej å åkte upp till jobbet.

På väg upp till jobbet så ringde den mannen som erbjöd mej jobb som butikschef i hans klockaffär som han driver i Moss mej. Han erbjöd mej jobbet igen, Jag tackade ju nej sist gång för jag ville inte lämna allt jag har här. Släkt å vänner mm. Men iaf så frågade han om jag verkligen inte ville ha jobbet. Jag frågade lite om boende å lön å om jag får ett bensin kort som jag kan tanka för. De är nämligen så att jag kommer jobba Mån-Tors å vara ledig varje helg, men de kostar ju mkt ändå att köra. Men iaf så sa han att bensinen står han inte för å boende kunde han fixa men jag får betala hyran själv. Lönen som han erbjöd mej var 22 000 norska ut. Vilket är bättre än de han erbjöd mej sist gång. Men ändå så får jag ju betala hyran om jag ska bo där och ha kvar min lägenhet här i Grebbestad vilket jag vill ha, sen är de ju mat som jag ska ha på båda ställena å sen bensinen. Så de är ju mkt mer utgifter än vad jag har nu och jag vill inte åka och börja jobba på ett jobb bara för att jag tjänar bra, jag vill trivas oxå. Och jag kommer inte träffa min familja å mina vänner lika mkt som jag gör när jag bor här i Grebbestad. Så fan jag vet inte vad jag ska göra för samtidigt hade det vart kul å prova på något nytt kanske, men jag trivs JÄVLIGT bra uppe på Nordby å på jobbet. Jag berätta de för mamma idag på jobbet å hon sa att jag skulle göra det som jag känner för likaså så Hanna å Mattias! Så jag får se. Jag ska lämna besked på fredag, för då skulle han ringa mej igen. Så vad tkr ni alla läsare, ska jag ta det eller inte??

Åh jag saknar mina syskon! Har inte träffat dom på jättelänge nu :( men på söndag får jag träffa Linda å hennes familj förhoppningsvis för då ska vi till mormor å morfar på kalas å Niklas får jag träffa på fredag för då ska Mamma bjuda mej, Jan och Nilla, Benny och Camilla å så Paul såklart på teater som går här i Grebbestad för att vi hjälpte till så mkt med kalaset. Så då ska vi träffas i Bullarn först och äta å dricka lite, sen ska dom köra ner oss. Ska bli kul å jag är ledig på lördag med så jag behöver inte känna att jag måste upp å köra :) Jippi!

Men nu ska jag kolla på Krabbfiskarna på Discovery!

Natti Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0