En svår och jobbig grej

Himlen faller ner,
det svider till där kniven skar,
jag har varit vaken hela natten,
känt om hjärtat sitter kvar,

Vi sa att de skulle vara över men varför i helvete står vi båda kvar på samma punkt ännu som vi gjorde för så längesedan? Detta är en svår och jävligt jobbig grej. "B" (kallar honom för de, för jag orkar inte skriva dej eller du nått mer men vill inte skriva hans namn heller) har nu börjat att skicka sms igen, och dom är så fina å allt som han skriver får mej bara att vilja åka direkt hem till honom å glömma allt som han gjort emot mej. Men något håller kvar mej. För trots allt så kan jag inte. För jag kommer inte kunna lita på dej igen. Det som du gjorde emot mej kan jag kanske förlåta men inte glömma. Och inget skulle bli sig likt igen. Jag skulle inte kunna umgås med alla vännerna som jag har nu för du blir så jävla svartsjuk och inte litar på mej känns det som även om jag inte skulle göra något med någon annan person. Och jag vet att det inte skulle bli så populärt bland mina vänner om vi blev ett par igen efter det som du gjorde mot mej. Dom säger att jag förtjänar någon bättre än "B". Idag när jag prata med dej om detta när jag åkte hem från Hanna å Mattias så sa du åter igen att du har förändrats, men de som du gjorde kan du inte få ogjort även om du önskar det. Sen sa du även att om känslorna fortfarande finns kvar, som dom tydligen gör, varför låta det hindra oss? Bara för att dina kompisar säger så.?
Men grejen är den "B" att dom är mina bästa vänner och dom vill mitt allra bästa och bryr sig så mkt om mej som många andra inte har gjort. Dom bara inte säger att dom bryr sej utan dom menar det oxå genom att visa det så jävla väl. Och jag vet att dom vill inte se mej sjunka till botten igen pga om det inte skulle hålla.
Faaan detta tar knäcken på mej snart. Känner att jag får börja med att prata med hanna och mattias och pära om detta och se vad dom säger. Jag vet ju att dom skulle respektera läget men dom skulle inte gilla det. Fuck fuck fuck säger jag bara....!!! D "B" sa att jag skulle tänka på det som han sagt under helgen och kanske kunde vi börja träffas igen för att jag ska kunna se att du har förändrats. Men jag vet inte, jag vet inte vad jag känner, vet inte vad jag vill. Jag förstår absolut inte varför du skaffa dej en ny tjej om du inte tkt om henne? Jag förstår inte varför du bara rent spontant skickar en låt till mej när vi inte snackat på ett bra tag och jag förstår inte att du drar upp allt igen? Med andra ord jag förstår ingenting. Men på något sätt så kommer jag gå hel ur det här å vilket beslut jag än väljer att fatta så är det rätt beslut som jag tar. Hoppas jag på iaf.

Natti Natt!

Jag har aldrig stått vid fronten
eller försvarat det jag har.
Men i skärvorna och flagorna
ligger ändå allting kvar,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0