Fina dagar :) Igen.. :)

Nu har jag återigen vart lite dålig på att skriva här igen. Men vi tar en resume under dagarna som gått :)

Igår så var min sista dag på jobbet så nu har jag 2 veckor SEMESTER!! JIPPI!! :) Så fyllde jag även år juh, så många fina sms å härliga samtal klinga in under telefonen under dagen som jag jobbade, tack alla :) Utav mina kära arbetskollegor på jobbet fick jag ett jättefint halsband :) Tack för de :)
Sen efter jobbet så åkte jag hem och byta kläder snabbt bara sen så åkte jag upp till Jonas där han å Abbe satt å festa så hade dom grillat grillspett och vi satt bara å tjöta gammalt groll som hänt under skoltiden å om massa annat :) Supertrevligt:) Sen så gick bilen vidare ut till ett ställe utanför tanum där Rikard och Pära var på en fest, var där en liten stund sen så åkte jag å Pära ut till Tanumstrand å bugga och tjöta :) Christian var oxå med, jättekul hade jag :) Sen så åkte Pära å Christian hem när bandet slutat att spela,(By the way Dreams var de som spelade och dom var hur BRA som helst, har hört dom en gång till och sångaren är ju så JÄVLA snygg,  hehe! ) och jag åkte tillbaka till stället där Rikard var å satt där å tjöta en liten stund med lite folk till han förstod att de bara var vi två där så då åkte vi hem. Var hemma rätt sent men de blev en JÄTTELYCKAD dag iaf:)

Idag när jag vaknat, kollat på en film och tagit en dusch så åkte jag hem till Mami i Bullar'n vi åkte till Hedemyrs för att handla saker som vi ska ha på kalaset imorn hemma. Men som alltid så gick vi ju upp bara för att "titta" men som alltid som slutar de ju alltid med att vi handlar något, hehe! Mami köpte en kylbag och något mer som jag inte kommer ihåg :P Åh själv köpte jag en kjol :) Ovanligt att jag köper kläder eller inte :P Sen så handlade vi det som vi skulle ha till kalaset å sen så åkte vi hem. Mamma lagade då jättegod middag lax och färskpotatis med kall sås, mm mumma :) Efter middag å kaffe så satte vi igång att göra smörgåstårtorna som vi ska bjuda på imorn :) När vi gjort klar bottnarna å fyllningen så åkte vi å tittade på en hundvalp som mamma å pålle har fått syn på internet ute i Hällevadsholm åh guuud så sööt den var :) Alla vi tre blev störkära, men dom skulle fundera lite på det, men jag tror nog att dom kommer att köpa den för dom tkt den var helt underbar å dom känner att dom vill ha en vovve igen. Efter trippen till Hällevadsholm å hem så satte jag å mamma å Pålle igång att göra garnering på smörgåstårtorna så nu är allt klart inför morgondagen :) Tack snälla underbara Mami för att du hjälpt mej att fixa å dona inför imorn å tack för att vi kan vara hemm på Prästgår'n för här hade vi inte fått plats :) Dom som kommer imorn på kalaset är Familjen på Rimseröd, mormor å morfar och Pära och Rikard och kanske,(jag hoppas) att Frida, hon som jag var nere på studentkalas hos, oxå kommer :) Så ska vi äta å dricka lite, hoppas att de blir kul :) Rikard sa igår när vi åkte hem att han ser verkligen fram emot kalaset imorn, å när jag berätta det för Pära så sa han att han har pratat om detta ganska mkt sen jag sa att jag ville att dom skulle komma, så han tkr de ska bli väldigt rolig,Pära likaså. Så hoppas de blir kul, men va fan är de nånsin tråkigt när man umgås med dom två å med familjen på Rimseröd? No, de blir alltid mkt garv å stoj :) Så vi hoppas på det bästa för imorn klockan 20.00 sätter det igång :) hehe! Jag själv ska oxå ta lite å dricka imorn å sen sova kvar i Bullarn, men inte alls för mkt med tanke på att jag som sagt äter mina medeciner ännu.

Pappa ringde igår å gratulera mej, han och farmor rättare sagt. Klockan 07.40 ringde dom på morgonen(ingen fara eftersom jag ändå skulle upp å jobba) men när jag såg vilka de var som ringde och  när jag visste vem som skulle vara i luren på andra sidan så kände jag återigen hur paniken började krypa fram inom mej. Men jag tog ett par djupa andetag och svarade och pratade lugnt med pappa, för även om han är en idiot ibland så är han inte dum för fortfarande på något sätt så hör han på mej om de är nått som händer med mej, de är nog en yrkesskada som han har med tanke på att han har vart chef på Ungdomspsykiatriska för många många år sedan. Men by the way så var inte samtalet med honom så långt utan han sa grattis och lite mer ströprat sen så prata jag med farmor. Men när samtalet var över så fick jag ta en tablett för att undvika att panikångesten skulle sätta igång. Sen på jobbet så ringde även du. Och när jag såg ditt nr stå på displayen så visste jag fan ärligt talat inte om jag skulle svara, men tänkte att de kan ju va värt å se vad du säger, så jag svarade. Du sa oxå grattis å du fråga hur de var och det var lite ströprat där med. När jag sedan lagt på så kände jag att de kändes bra de var inte de vanliga tjafset som jag hört de sista utan vi prata som 2 vänner och de kändes skönt och du tog inte upp nått om din nuvarande flickvän vilket kändes jättebra, men som sagt de kändes helt ok.

Åh jag har fått en ny FAVORIT låt på hjärnan! En låt som Perikles har gjort, Finns det någon annan nu. De är en duett med Anna Hertzman. Gå in å lyssna på den för den är så jäkla fin..

Men jag har haft jättebra dagar iaf å jag hoppas att varje dag på denna semsester blir detsamma:)

God Night!!

Utanför fönstret där rusar det timmar.
Här inne tycks tiden stå still.
Det känns lite bättre men hjärtat det gråter.
Du finns här 24-7.

(En litet utdrag ur låten som jag nämnde om ovan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0