Uppe med tuppen!

Som sagt så sov jag ju mellan kl 18-20 när jag kom hem efter jobbet å hade ju planerat att bara äta lite å sen sova ett par timmar till, dels för att komma ikapp alla sov timmar jag missat, haha! å dels för att orka åka upp till Bullarn 03.30 för att uppvakta Pålle! Men det blev inte riktigt liiika bra som jag planerat..hehe som alltid...
Efter jag ätit lite å pratat lite med Leila på msn så var kl runt 21.30 och jag skulle precis logga ut å hoppa i säng, men SJÄLVKLART logga ju Christian in då och började skriva och då kunde inte Sofia Martinsson riiktigt gå och sova eller rättare sagt jag ville nog inte de heller.. Sen sa tiden å timmarna bara poff och klockan var 03.30 och då var de ju dags att bege sej mot Prästgårn och Bullarn. Så slängde på mej kläder å tog en macka och satte mej i bilen.. Kan ju säga att i bilen blev ögonlocken VÄLDIGT tunga, men de är ju självförvållat så jag ska inte klaga heller, men lite får jag ju göra, haha!
I alla fall så kom jag ju tillslut och vi skulle mötas alla som skulle med ute vid vägen klockan 04.00. Sammanlagt blev vi 19 personer som samlades ute vid stora vägen, 10 bilar var de sammanlagt! Det fanns planer på att vi skulle skjuta (jaktlaget var ju med och bössorna var med självklart) men avslog den idén ganska snabbt med tanke på att djuren inte skulle bli skrämda och springa igenom taggtråd å allt och vi hade fått jagat kossor hela bunten istället, haha! Så vi kom överens att bara börja tuta när vi svängde in på grusvägen som leder upp till gården. Så så blev de, 10 bilar kom körandes på led och varenda bil tuta så att Pålle skulle vakna, haha! Det tog inte lång tid innan han var nere och jag slängde på honom en Happy Birthday hatt som jag köpte på Iett. Och han blev så jävla paff, haha! Det bara vällde in folk å han trodde aldrig att det skulle ta slut, men oj så glad han blev, de märktes på han nått så fruktansvärt.:) Han berättade för oss alla när vi var där hur han hade trott att det bara skulle komma 3 personer som han var helt säker på, så ni kan ju tänka hans min när han såg alla 19 personer välla in. Men det var som Rune (ledaren för jakt laget som Pålle jagar i) sa när han höll ett litet tal för honom att om hela Bullarn hade fått plats i huset så hade nog alla kommit:) Men Pålle blev jätteglad och hans förväntningar och förhoppningar om att de skulle komma några uppfylldes, fast då med 16 personer över, haha! Så mamma hade gjort smörgåstårtor och vanlig tårta som det bjöds på, har nog aldrig ätit en sån lyx frukost någon gång, haha! Så runt kl 06.00 rullade alla bilarna ut från Prästgården igen. Så jag har precis kommit hem nu och tänkte att fan de är ingen idé att gå och lägga sej och sova 1 timme bara så kan ju hålla mej uppe. För jag tror att om jag väl somnar nu så vaknar inte jag av att klockan ringer för att jag är så jävla trött så att det värker i kroppen på mej. Men allt har vart värt varenda sömntimme som jag missat.
Så åter igen Grattis Pålle på 50-årsdagen!!!

Idag ska jag jobba 10-18 sen ska jag bara hem och sova, inte sätta mej på msn eller nått sånt bara sova.. Får prata med Christian på fredag istället om jag är hemma då vill säga.. Haha fan de känns som jag har en hel vecka att sova ikapp, får ta igen de på semestern sen, hehe!

Så till er alla önskar en trevlig dag! Speciellt Pålle!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0